Tidrapportering

Nu blir tidrapporteringen lite roligare & mycket enklare

Gör tid till pengar snabbare och enklare än någonsin. Med en unik kalenderintegration hämtas din schemalagda tid automatiskt till din personliga vy. Glöm bort allt vad löneadministration heter och kom ihåg att lönespecialister ingår i tjänsten!

 

Marknadens bästa tidrapporteringsupplevelse 

Rapportera debiterbartid & frånvaro i samma vy 

✓ Kalenderintegration med Outlook & Google Calendar 

Behörighetsstyrning ger ansvaret till rätt person 

Rapportering via app & webb 

 

Psst! Redan tidrapporterings-kund hos oss? Då kan du redan nu testa Tidrapportering 2.0 på under ”Tidrapportering” i inloggat läge i PE.

Med PE får du tillgång till

Klicka dig vidare för att läsa mer om varje enskild funktion.

Dagsvy för tidrapportering i systemet

Det ultimata tidrapporterings­systemet för konsultbolag

Det enda tidrapporteringssystemet där lönespecialisten ingår! Skräddarsytt för konsultbolag och ingår i PE Accountings affärssystem. Utvecklad, testad och godkänd av över tusen tjänstebolag utefter vilka funktioner som behövs för att på smidigast möjliga vis tidrapportera och fakturera. Med personliga vyer vet du alltid hur du ligger till i debiterbar tid, i realtid.

Marknadens bästa tidrapporterings­upplevelse

✓ Välj dagsvy, veckovy eller måndasvy på din personliga dashboard. 

✓ Duplicera föregående veckas tid med endast ett knapptryck.

✓ Grupperade vyer med summor förenklar inmatningen i Ework eller i din slutkunds rapporteringssystem.

Kalendervy med dagsagenda i systemet

Våra kunder får nu en unik integration till Outlook och Google Calendar som öppnar upp för ett helt nytt sätt att göra sin tidrapportering. All planering som man gör i sin kalender kan nu hämtas in rakt in i tidrapporteringen så att man inte behöver skriva in samma sak igen

 

Daniel Saraste, Produktchef PE Accounting

Outlookvy för projekt

Tidrapportera i din vanliga kalender

Använder du Outlook eller Google Calendar men skulle vilja tidrapportera direkt i din kalender? Nu kan du det!

Smarta taggar och kategorier gör det möjligt att hämta in dina kalenderbokningar och automatiskt tolka dina projekt, anteckningar och hur många timmar du arbetat, direkt in i systemet.

Full kontroll på projekt och debiterarbar tid

Det ska vara lätta att göra rätt, och med tydliga KPI:er som faktureringsgrad och frånvaro kan du i realtid få översikt över tidrapporteringen. Med dina anteckningar i fokus får du kontext och tydlighet i varje projekt. 

Följ din schemalagda tid, faktureringsgrad, debiterbar tid och frånvaro i summeringen som efter varje inmatning säkerställer att allt blir rätt och korrekt. Ingen tid i dina kundprojekt kan längre glömmas bort.

Timvy för tidsrapportering

Tidrapportera i projekt och fakturera direkt

Koncernprojekt med konsulter från dotterbolag? Perfekt, alla kan tidrapportera på ett och samma ställe. Underlaget hämtas och faktureras efter attest, automatiskt.

Två kvinnor sitter vid en datorskärm och går igenom kundens implementering

1. Löpande – fastprisprojekt

Enkelt att hantera både löpande projekt och fastprisprojekt, samt interna projekt eller aktiviteter som kan läggas upp för att underlätta uppföljningen.

2. Flexibel projektstyrning

Du styr behörigheten i respektive projekt baserat på antingen aktiviteter, priser eller medlemmar. Prissättningen i systemet är flexibel och kan utgå från produkt, aktivitet eller projektmedlem, eller varför inte en kombination av dem?

3. Tydlig projektuppföljning

Alla medarbetare har tillgång till sin projekthistorik, samtidigt som projektledarna kan se, administrera och följa upp sina egna projekt. 

 

4. Se interna kostnader direkt

Lägg in timkostnad per anställd och aktivitet, följ upp projekt i realtid och se den interna kostnaden per konsult, direkt.

 

5. Automatisk intäktsfördelning

Reglera per medarbetare hur mycket av intäkterna som ska gå till just den och hur mycket som ska gå till bolaget. Du kan också justera per medarbetare, aktivitet eller projekt. Perfekt!

Den största skillnaden med ett vanligt tidrapporteringssystem och vårt tid- och projektrapporteringssystem

Med PE

Alla tidrapporterar i samma app eller webbapp – anställda, underkonsulter, anställda från bolag i en koncern och projektanställda

Ha allt som rör lön och ekonomi i samma system. Samla tidrapportering, fakturering, lön, utlägg och bokföring hos oss

Tid- och projektrapporteringsystemet hämtar automatiskt information, antal timmar och projektnummer från din möteskalender

Efter attestering skapas automatiskt en faktura som bokförs

Lön och utbetalningar distribueras automatiskt till rätt person, med rätt information till rätt bolag

Utan PE

Behov av flera separata system: ekonomisystem, tidrapporteringssystem, och ibland även ett faktureringsprogram.

Behov av integration: Bygga integration mellan systemen för att få dem att kommunicera och kontinuerligt uppdatera kopplingen.

Risk för dubbelrapportering: I många fall kan det krävas tidrapportering i två olika system om du arbetar i flera projekt eller med underkonsulter.

Manuell process: För att inkludera timunderlag i faktureringen måste du i vissa fall exportera en fil från tidrapporteringssystemet och importera data i ekonomisystemet.

Tidskrävande process för att transformera arbetade timmar till fakturering.

Flera manuella steg som kan leda till ineffektivitet, fel och ökad arbetsbelastning.

Blond kvinna skriver på tavla fylld med post-it lappar

Prata med våra experter

Fyll i dina uppgifter så återkommer en av våra experter till för att berätta mer om vår tidrapportering.

Namn(Obligatoriskt)

Genom att skicka in formuläret godkänner du vår Integritetspolicy