3 min läsning

Snart är PE Accounting lika modernt på utsidan som på insidan

PE Accounting firar 10 år och det vill vi uppmärksamma genom att fokusera extra mycket på användarna och  uppdatera vårt gränssnitt. Utsidan spelar också roll! Genom denna uppdatering vill vi göra det ännu enklare och tydligare att använda vår tjänst. För att få en bild av vad det är vi har uppdaterat så intervjuade vi vår CTO Alexander Isacson.

Vad har justerats och utvecklats i systemet?

Användarna har alltid varit i fokus för oss. Vi vill möta våra kunder i deras dagliga behov och syftet med det här UX-arbetet är just att göra det lättare och snabbare för oss att skapa en ännu vassare användarupplevelse. Enkelt beskrivet så går vi från att vara väldigt ”feature-drivna” till att nu investera betydligt mer i att paketera funktionerna bättre.

 

Det är framför allt designen och gränssnittet som har moderniserats för att matcha vår grymma tjänst bakom gränssnittet. Men vi har också lagt till några riktigt bra funktioner. Dessutom möjliggör den här justeringen att vi kan vara snabbare och mer effektiva i vår utveckling framåt. För oss är UX ett kontinuerligt arbete, men då och då behövs det lite extra kärlek.

Vilka funktioner har ändrats och varför?

Framför allt har vi designat om och ändrat tidrapporteringssidan helt och hållet. Det är en central modul i PE som nästan alla användare nyttjar. Det är även tidrapporteringen som styr mycket av vår automatisering kring kundfakturor och löneunderlag osv. Därför är det väldigt viktigt att den sidan är så enkel och intuitiv som möjligt. I den här justeringen har vi moderniserat layout och upplevelsen för användaren och samtidigt adderat det efterlängtade autosparet som kommer att förenkla vardagen för många.

Vad är mervärdet för användaren av PE Accounting?

Det största värdet är att applikationen blir enklare och mer modern. Vi vill ta bort distraktioner och hjälpa användaren till det som är viktigt på varje sida. Det ska vara tydligt vad du förväntas göra när du är inne på en sida och det ska vara lätt att komma igång och jobba i systemet. Arbetet med ett intuitivt och effektivt gränssnitt är en ständigt pågående resa och vi lär oss hela tiden. Så även om denna uppdatering gör stor skillnad så kommer våra kunder fortsatt att se löpande UX-förbättringar i våra releaser framöver.

Varför görs den här uppdateringen nu?

Vi fyller ju 10 år i år och har i princip lagt all tid på att skapa en kraftfull tjänst där allt som kan automatiseras ska automatiseras. Vi är otroligt stolta över den tjänst vi har byggt upp. Under dessa 10 år har vi hjälpt många företag att växa och skala på ett effektivt sätt, utan fler personer på ekonomiavdelningen. Nu vill vi helt enkelt göra en stor satsning på utsidan också och paketera vår kraftfulla lösning på ett ännu mer modernt sätt.

Vad är nästa steg?

Vi kommer fortsätta utveckla funktioner och gränssnittet kontinuerligt för en så smidig arbetsprocess som möjligt, det är en del av vårt DNA. Just nu tittar vi exempelvis på att skapa en ”att göra-lista”. Vi vet att det är många användare som skulle uppskatta en tydlig att göra-lista för att hålla koll på dagens uppgifter och utestående aktiviteter. Med det nya gränssnittet kan vi nu göra en mock-up betydligt enklare och därmed testa funktionen tillsammans med befintliga kunder. Det gör att vi träffar mer rätt utifrån användarens behov på kortare tid.

Är du nyfiken på att se om PE Accounting är rätt för dig och ditt företag? Vi vill förändra sättet världen ser på bokföring och vi gör det med användaren i fokus. Boka en kostnadsfri konsultation med en av våra experter så visar vi dig hur automatiserade processer kan underlätta just DIN vardag.

 

Dela denna post

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Relaterade artiklar

Boka en demo

Kom igång med PE

Över 1000 bolag har redan hoppat på framtidens sätt att driva företag. Är det din tur nu?