PE-Appen
Hantera admin när och var du vill

8 min läsning

Vill du sköta din administration när och var du vill? Då borde du testa vår app. Via PE-appen kan anställda och ledare hantera de flesta återkommande uppgifterna kring rapportering av tid, utlägg, lön och leverantörsfakturor vart du än befinner sig. I den här artikeln tittar vi närmare på vad du kan förvänta dig när du börjar använda PE Accounting-appen.

Vilka utmaningar löser PE-appen? 

Målet med appen är, och har alltid varit, att göra hantering av lön, tidrapportering och utlägg enklare. Vi vill kunna ge dig en tydligare översikt. Du ska inte behöva klia dig i huvudet eller bli frustrerad när du använder PE-appen, det ska vara lätt och smidigt.

 

– ”Alla vet att admin är tråkigt och ofta ett nödvändigt ont”, säger Tom, produktägare på PE.

 

Vi vet utifrån vår erfarenhet och även från samtal med våra kunder att administration kan leda till en hel del frustration. Särskilt när saker tar tid eller inte fungerar som man vill. Det är också lätt att missa något, till exempel hur många semesterdagar man har kvar eller hur ens kompsaldo ser ut.

Möjligheterna med PE-appen 

För att underlätta för dig som användare har vi samlat de vanligaste funktionerna i PE-appen. Det gör att du får allt samlat på samma ställe och kan sköta administrationen var du än befinner dig. Du kan hantera utlägg eller tidrapportering var och när du vill, kanske på bussen på väg hem. Allting du behöver finns i en strömlinjeformad app, i stället för att du ska hålla koll på flera olika appar för respektive aktivitet. Det gör att du slipper känna stressen och har full koll direkt i mobilen.

 

– ”Vi vet att många konsulter uppskattar att kunna sköta sin tidrapportering på bussen på väg hem. Då har man fortfarande dagen ganska färskt i minnet och kan knappa in allt man jobbat med under dagen innan man är hemma”, säger Daniel, PE’s Chief Product Officer.

 

Tack vare appen kan du själv välja var du sköter din admin, det är väldigt värdefullt och tidsbesparande.

Användarupplevelsen i centrum 

Ända sedan vi startade 2011 har användarupplevelsen varit högt prioriterad för oss. Alla delar måste vara enkla att använda och förstå, vilket är extra viktigt eftersom appen används av både chefer och anställda. När vi arbetar med appen har vi alltså alltid användarupplevelsen i bakhuvudet, vilket uppskattas av våra kunder.

 

– ”Man ska inte behöva en utbildning för att kunna registrera tid eller lägga in ett utlägg”, menar Tom.

 

Vi har ett team som jobbar dedikerat med just appen, och vi slipar mycket på designen och bollar olika varianter internt och med våra användare innan vi faktiskt utvecklar något. Vi vill att varje justering ska addera värde för våra användare.

Vad händer framöver med PE-appen? 

Vi uppdaterar ständigt vår plattform, och under 2022 gjordes hela 23 app-uppdateringar. Vi fortsätter att utveckla appen kontinuerligt och släpper förbättringar löpande.

Den senaste funktionen, som är på plats inom 1-2 veckor är inrikes och utrikes traktamente som tidigare skett på webbplatsen.

Det här kan du göra med PE-appen:

För anställda:

Utläggshantering

Har du vårt eget PE-kort eller ett företagskort med kortintegration från Eurocard, SEB Card eller Mynt får du in kortköpen direkt i appen och behöver bara komplettera med kvittobild och eventuell information om kvittotyp, representationsdeltagare och liknande. Att sköta utlägg har aldrig varit enklare.
Lägg in utlägg och milersättning direkt i appen.

Lön

Godkänn din egen lönerapport.
Se din nästa lön (preliminärt). Detta uppdateras i realtid när nya utlägg och frånvaro registreras i PE.
Se dina tidigare löneutbetalningar.Lägg in utlägg och milersättning direkt i appen.

Tid, semester och förmåner

Se hur mycket friskvårdsbidrag du har kvar att använda i år.
Se hur många semesterdagar du har kvar att ta ut.
Tidrapportera på projektarbete.
Se aktuellt kompsaldo.
Registrera frånvaro.

Leverantörer

Godkänn leverantörsfakturor.

För chefer:

Allt som en anställd kan göra för sig själv och dessutom:

 

  • Attestera leverantörsfakturor. Vi gör skillnad på att godkänna (den som står som referens på fakturan) och att attestera (den som accepterar kostnaden på sitt kostnadsställe).
  • Godkänn ditt teams utläggsrapporter.
  • Godkänn ditt teams löner.

Dela denna post

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Relaterade artiklar

Boka en demo

Kom igång med PE

Över 1000 bolag har redan hoppat på framtidens sätt att driva företag. Är det din tur nu?