Pris

De flesta organisationer vi träffar är nyfikna på att digitalisera och automatisera sin ekonomi och bokföring. De är medvetna om att det ligger enormt mycket tid och pengar i att lyckas automatisera det som går.

 

Men du vill förmodligen veta vad det kostar att byta över till bara PE-redovisning. Det är förståeligt, men det är också viktigt att jämföra rätt saker. För att förstå vad vinsten med automatisering skulle kunna vara måste du ha full koll på vad arbetet ni gör idag faktiskt kostar. Och ja, det kan även kostnaden för er interna tid. Du ska alltså jämföra den totala kostnaden du har idag i form av:

 

  • Egen personal (timkostnaden)
  • Licenser för olika system ni har (ekonomi, lön, utlägg, tidsrapportering etc.)
  • Eventuellt externt stöd (konsultstöd ni har idag)

 

Så din totala kostnad är en kombination av paletten med system ni använder idag och konsultkostnader kopplade till detta samt som ni själva lägger på manuell administration. Och den sistnämnda är det som många missar och det kan röra sig om många interna timmar. I snitt ersätter PE Accounting fyra till fem andra system. Det är ofta bokföring, fakturering, lön, utlägg och tidsrapportering. Dessa system har vanligen separata licenskostnader och många har även behov av externa konsulter här, exempelvis lönekonsulter eller redovisningskonsulter. Slå ihop alla dessa kostnader plus den tid ni själva lägger internt för att ha korrekta data att jämföra med.

 

PE Accounting har en prismodell som bygger på transaktioner och inte på antal användare. Vår målgrupp är tjänstebolag med 5 – 500 medarbetare där gör att vissa transaktioner och därmed priset kan variera stort. Startkostnaden ligger på cirka 7500 kronor i månaden för en litet och relativt okomplicerat tjänstebolag.

 

Vill du ha en beräkning på just DITT pris? Kontakta oss så återkopplar vi till dig.

Vad kostar det att automatisera bokföringen med PE?