SEB- håll koll på dina tjänstepensioner direkt i PE

Med SEB:s pensionsintegration kan du koppla ihop din tjänstepension med PE Accounting. Håll koll på både tjänstepensionerna och lönerna på ett och samma ställe. Dessutom hjälper PE dig att identifiera avvikelser som du eventuellt måste agera på.

 

Som första försäkringsbolag i Sverige kan SEB nu erbjuda denna tjänst ihop med PE Accounting, som ger dig överblick och minskar administrationen kring pensioner.

 

  • Du ser allt i ditt affärssystem
  • Du får bättre överblick över alla löner och tjänstepensioner
  • Du får varningsflaggor i affärssystemet om du exempelvis har missat att anmäla eller avanmäla medarbetare till SEB, eller om den registrerade pensionsgrundande årslönen inte är samma i systemet som hos SEB

 

Har du inte din tjänstepension hos SEB? Ta del av SEB:s rabatterade erbjudande för dig som är kund hos PE Accounting.

För vem?

För företag som vill effektivisera hanteringen och administrationen runt tjänstepensioner, och som dessutom vill öka känslan av koll och kontroll. Observera att du måste ha en tjänstepension (TryggPlan eller TryggPlan Total) hos SEB för att kunna integrera med PE Accounting.

 

Rabatterat erbjudande för dig som PE Accounting kund:

 

Med SEB:s tjänstepensionspaket kan du ge dig själv och dina medarbetare ett konkurrenskraftigt pensionssparande som även gör er bättre rustade för oväntade sjukdomar, olyckor och dödsfall.

 

Som kund hos PE Accounting får både du och dina anställda rabatt på SEB:s ordinarie pris enligt prismodellen för Tjänstepension Fondförsäkring. Detta innebär att mer pengar avsätts till era pensioner.

 

SEB:s tjänstepensionspaket:

 

  • Pensionssparande med möjlighet att välja sparform beroende på hur aktiv sparare du vill vara, och vilken risknivå du vill ha på ditt sparande.
  • Den första sparformen är traditionell försäkring, ett sparande med garanti där professionella förvaltare sköter dina placeringar.
  • Den andra sparformen är fondförsäkring där du själv kan välja fonder och variera risknivån.
  • Ekonomiskt skydd vid sjukdom, olycksfall och skydd för familjen vid dödsfall
  • Försäkringsrådgivning på distans via telefon och med delad skärm-funktion
  • Smidig administration av företagets tjänstepensioner på webben
    Via SEB:s nya e-tjänst Administrera tjänstepension kan du själv se och sköta företagets pensions- och försäkringslösningar digitalt. Du slipper papper och blanketter, får bättre översyn och sparar tid. Tjänsten kostar inget extra.
  • Tillgång till kostnadsfri juridisk rådgivning och rabatterade juridiska tjänster via SEB:s samarbetspartner LEXLY

 

Klicka här för att komma till SEB.

Så kommer du igång

Du kan enkelt ansluta ditt företag till pensionsintegrationen genom logga in i e-tjänsten Administrera tjänstepension och lägga till tjänsten att koppla din tjänstepension till PE Accounting. Klicka här för att logga in.

 

Om du inte har tillgång till e-tjänsten Administrera tjänstepension kan du ansöka om den kostnadsfria tjänsten här.

 

Se inspelat webinar om lösningen: 

 

Se detta inspelade webinar där vi öppnar dörren till framtidens pensionshantering! Förutom en demo där vi visar hur tjänsten fungerar, kommer du att få veta mer om planerna framåt som alla syftar till att ge dig som ekonomiansvarig mer kontroll och mindre administration genom en sömlös och automatiserad helhetslösning.

Vill ni bli partner till oss?

(Obligatoriskt)

Genom att skicka in formuläret godkänner du vår Integritetspolicy

Kom igång med PE

Över 2 000 bolag har redan hoppat på framtidens sätt att driva företag.

Är det din tur nu?